Witaminy i minerały

Witaminy i minerały – jak odpowiednio dostarczać je organizmowi, i czy suplementacja jest konieczna?

Współcześnie dużo mówi się o zdrowym odżywianiu i jego szalenie ważnej roli w naszym codziennym życiu. Niewiele jednak wciąż mówi się o niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witaminach i minerałach, które stanowią trzon dobrego zdrowia i samopoczucia. Skąd je czerpać i jak dostarczać organizmowi wszystkiego, co niezbędne?

Postaw na odpowiednią dietę

Podstawą zachowania dobrego zdrowia i samopoczucia jest „paliwo” które dostarczamy do naszego organizmu poprzez jedzenie. Jeżeli produkty spożywane przez nas są wysoko przetworzone, pełne soli, cukru i konserwantów, wyniki badań krwi mogą być bardzo złe. To właśnie dlatego warto świadomie wybierać jedzenie jakie ląduje na naszym talerzu, ponieważ ma ono ogromne znaczenie w dostarczaniu odpowiednich witamin i składników odżywczych. Osoby które zmieniły swoją codzienną dietę na zdrowszą, ograniczając tym samym spożywanie fast foodów, słodyczy czy produktów z wysoką zawartością konserwantów odczuwają znaczną poprawę samopoczucia, ale również mają więcej energii w ciągu dnia. Na co warto zwracać największą uwagę, by dostarczać organizmowi witaminy i minerały?

Ogranicz mięso – badania pokazują, że osoby spożywające większe ilości owoców i warzyw, ograniczając tym samym mięso mają znacznie lepsze wyniki badań krwi niż przeciętny „mięsożerca”. Całkowite ograniczenie mięsa w diecie nie jest konieczne, jednak biorąc pod uwagę obecną jakość mięsa na rynku można dojść do wniosku, że jest to bardzo dobre posunięcie dla naszego zdrowia.
Warzywa i owoce – te dwie grupy produktów spożywczych powinny królować na naszym talerzu. To właśnie one dostarczają organizmowi najwięcej witamin i minerałów, wpływając korzystnie na kondycję organizmu. W każdym posiłku powinna się znaleźć przynajmniej jedna z tych dwóch kategorii jedzenia. Szybko zauważymy różnicę, również stając na wadze!
Pij wodę – z wody składa się większa część ciała człowieka, a odwodnienie jest bardzo niebezpieczne dla organizmu. Warto zatem pić jej odpowiednią ilość, najlepiej w granicach 2 litrów dziennie. Nawodnienie jest kluczowe do odpowiedniego działania metabolizmu, a także znacznie sprzyja poprawie kondycji skóry, co ważne jest szczególnie dla posiadaczy problematycznej cery.

Suplementacja-  czy jest konieczna?

Popularne w Polsce suplementy diety oraz witaminy i minerały w proszku stanowią jedynie dodatek uzupełniający zbilansowaną dietę, i w żadnym wypadku nie powinny stanowić jej substytutu. Jeżeli jednak nasze wyniki są słabe, warto skonsultować z lekarzem dodatkową suplementację, która pomoże organizmowi w dojściu do odpowiedniego stanu. Witaminy i minerały są lepiej przyswajalne poprzez jedzenie odpowiedniej grupy produktów spożywczych, a branie suplementów diety powinno być kategorycznie kontrolowane przez lekarza, a także stosowane zgodnie z instrukcją dołączoną do opakowania.

Food obraz autorstwa jcomp - www.freepik.com